detkommerattgåbra.blogg.se

Leva utan hår!

Publicerad 2014-12-30 20:10:08 i Allmänt,

 
 
 
 
 
 
Jag visste att det skulle ske. Men jag hade inte bestämt hur jag skulle känna. 
 
För tre dagar sedan började det. Efter att tvättat håret, fylldes brunnen med hår. Sen tappade jag bara mer, för varje dag som gick. 
 
I morse när jag vaknade, var det inte mycket kvar. Jag och barnen bestämde oss för att klippa bort det sista tussarna.
 
Det var både glädje och sorg. För Vilda och Svante var det glädje.
Vem får klippa sin mamma med en riktig sax??
Sorgen stod jag för.
 
Att personligheten inte sitter i håret, har jag hört så många gånger. Men mitt hår är en del av mig. Och att inte ha hår som kvinna, känns sådär. 
Men som allt annat, kommer jag att vänja mig. Efter sommaren kommer jag få tillbaka det. 
Varför gråta över spilld mjölk??? 
 
I dag var jag hos min perukmakare. Hon har gjort ett fantastisk jobb. Hon visade hur man kan platta, locka och göra olika frisyrer. Men peruken kommer att få bo i sin låda ett tag. Jag behöver nog göra mig lite mer bekant med den. Det finns viktigare saker som jag behöver lägga min energi på.
 
Om några dagar kommer jag att få nästa cytostatikabehandling. Jag har bestämt att denna fight kommer mina vita blodkroppar att vinna. Mitt inställning är: fokusera-sätta mål-vinna.
 
I morgon avslutar jag detta år med att gå på fest. En fest som jag sent kommer att glömma. Jag vet att 2015 kommer att bjuda på en hel del utmaningar.
Men också enormt mycket glädje. Därför stänger  jag året som gått, med glädje. Glädje som alla ger mig. Och framförallt den lycka som min älskade sambo och mina barn ger mig.
 
Jag önskar alla ett gott slut, och ett gott nytt år!
 
Vi syns nästa år!
 
 

Kommentarer

Postat av: Jenny

Publicerad 2014-12-30 20:17:17

Så fin du är ❤️❤️❤️ 2015 kommer bli ett bra år, det blir året du vannden största av vinster!

Postat av: Kajsa

Publicerad 2014-12-30 20:18:21

Du är fin 💜💜💜
���

Postat av: Jenny

Publicerad 2014-12-30 20:19:00

Och Majken pussade din bild, hon tycker du är söt ❤️

Postat av: Louise

Publicerad 2014-12-30 20:21:38

du är alltid lika vacker 💖

Postat av: Moa-lee

Publicerad 2014-12-30 20:22:18

Du är så vacker ❤️

Postat av: Johan Gustafsson Hm

Publicerad 2014-12-30 20:28:53

Hej,
Du om någon kan vinna över cancern!

Kämpa kämpa kämpa!!!


KRAM
Johan (från HM Kista)


Svar: Tack Johan!Kul att du läst min blogg.
Gott Nytt år🎊🎉🎊
Kram💕
Sofia Sjöström

Postat av: Pernilla

Publicerad 2014-12-30 20:55:42

Tycker du ser fantastisk ut utan hår. Håret är en utsmyckningsdetalj där det även blir en frisyr när det är borta.
Ha en trevlig kväll imorgon och Gott Nytt År till er alla :-h

PS. Det är korvgrillning på lekplatsen på nyårsdagen kl 13.00
DS

Svar: Det gäller att hålla huvudet varmt.Gott nytt år, så får vi se hur pigga vi är kl13.
Kram🎉🎊🎉
Sofia Sjöström

Postat av: Anna

Publicerad 2014-12-30 22:07:00

Sofia vilka ögon!!
Du är så fin!
Håret är verkligen en del av en själv och ingen som blivit av med det utan vilja kan förstå. Fick en del bitska kommentarer när jag var ledsen för mitt och jag hade ändå kvar en hel del.
Eftersom jag inte sett dig innan kan jag bara säga att du är vacker nu! En stolthet lyser i dina ögon! Helt fantastiskt!
Önskar dig en underbar fest och ett Gott Nytt År!! Du är t. m.. f.. bäst och en förebild för mig! 💞✨

Svar: Tack fina Anna💕Tycker inte det är rättvist av någon som inte tappat håret att säga något. Det är en konstig känsla. Och vi måste få sörja olika saker när man går igenom denna behandling.
Du ger mig så mycket styrka, när du delar med dig av din resa.
Jag önskar dig och din familj, ett gott slut och ett gott nytt år.
Stor kram till dig💗
Sofia Sjöström

Postat av: Karin

Publicerad 2014-12-30 22:23:05

Du är bara så GRYM!!! Å det är inte så bara...❤️❤️

Svar: Tack❤️ Gäller att hålla huvudet varmt😜
Sofia Sjöström

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-12-30 22:29:42

Starkt Sofia och vacker är du! Gott Nytt år!

Postat av: Anna Adamsson

Publicerad 2014-12-30 22:30:59

Verkligen starkt Sofia. Gott Nytt år!

Svar: Gott Nytt år till dig och familjen🎉
Sofia Sjöström

Postat av: Stina

Publicerad 2014-12-30 22:38:30

Härligt att läsa om din positiva inställning trots allt det tuffa du går igenom! Önskar dig all lycka och är övertygad om att med din järnvilja och beslutsamhet kommer du kunna gå igenom detta stark och modig!

Postat av: Nicolette

Publicerad 2014-12-30 23:25:02

Åh, vad jag tycker att du är vacker!!! Gott Nytt År till hela familjen!!! Kramar

Svar: Söt du är💕Gott Nytt år till er alla.
Kram
Sofia Sjöström

Postat av: Camilla fogelberg

Publicerad 2014-12-31 11:26:34

Förstår att det känns fruktansvärt att bli av med håret Sofia men du ser supercool ut!!!!! Ditt ansikte och ögon brinner av beslutsamhet och jävlar anamma!!! Gott nytt år på dig och din familj fina du💕💕. 2015 kommer bli året du segrade stort.
Största kramen till dig💗💗

Postat av: Eva-Lotta

Publicerad 2015-01-05 11:35:24

Jag har läst igenom alla dina inlägg, vad fin och stark du är! Alla dagar är inte bra men du har en fantastisk inställning, vilken förebild du är! Du finns alltid i mitt hjärta ❤️ Tack för att du är så modig och delar med dig. Kram din gamla vän Eva-Lotta

Svar: Tack fina du💕Livet tog en liten annan väg än vad jag hade tänkt mig.
Gäller att fokusera på det som är viktigt, och resan kommer bli tuff.
Dina ord värmer i mitt hjärta. Du finns alltid med mig i mina tankar.
Kram i massor min gamle vän❤️❤️❤️
Sofia Sjöström

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela