detkommerattgåbra.blogg.se

Midsommar!

Publicerad 2015-06-18 17:34:00 i Allmänt,

 
 
 
 
 
Avslutade strålningen förra veckan. Och redan börjar min kropp hämta sig. Återigen är jag så imponerad av kroppens kraft att återhämta sig. Snart har alla gifter lämnat min kropp.
 
Då var det midsommar, kan fortfarande komma ihåg förra som i går. Helt ovetande vad som skulle drabba min kropp. Jag brottades hela våren med olika åkommor. Men inte trodde jag att det var tecken på att det var något som växte i min kropp. Att jag, skulle drabbas av cancer.
 
Min resa har gått bra hittills, det finns andra som har det tuffare. Jag är så glad att min kropp varit så stark mot gifterna som pumpats in i min kropp. Jag kan ibland fortfarande känna känslan, eller rättare sagt smaken av cellgifter. Då ryser jag i hela kroppen, men blir också påmind om vad jag faktiskt har gått igenom. Jag är så jävla stolt över mig själv.
 
Allt jag gör nu, känns som om det har en annan mening än tidigare. Jag är säker på mina prioriteringar, mina beslut. Jag är starkare som person. Jag brukar säga, att jag är glad att jag blev sjuk. Missförstå mig rätt. Jag har, och kommer lära mig saker som jag kommer att ha glädje av resten av mitt liv. Man kanske inte hade behövt bli drabbad av cancer, för att få sig en näsbrännare. Vi springer bara på i livet. I dag kommer jag att stanna upp, njuta av vad jag faktiskt har. Stora som små saker. Det tror jag att alla behöver göra under vissa perioder av sitt liv. Låt inte livet passera, lev livet!
 
I helgen kommer jag omge mig med familj, vänner och allt som tillhör midsommar. Det kommer att bli ett traditionellt firande i skärgården. Äta massa sill, dansa små grodorna och se till att barnen står först i kö till fiskdammen. En och annan Öl kommer nog slinka ner i min strupe.
 
Jag önskar alla en jätte trevlig midsommar. Ta hand om varandra!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-06-18 18:36:32

Härligt Sofia!
Ännu en etapp att pricka av!
Man blir så tagen, tacksam, inspirerad och glad över ditt driv! Även jag behöver bli påmind ibland och du får mig att stanna upp, betänka dina ord noga och gläds sen i allt fint man har!
Önskar dig och familjen en härlig midsommar! Tar en öl med dig imorgon i tanken! 😊
Massor kramar!! /Anna
❤️

Postat av: Pernilla

Publicerad 2015-06-18 20:06:11

Glad Midsommar Sofia, det är så skönt att det gått bra och att ni nu kan fira inte bara midsommar utan också livet. Kram från Tynningö

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-06-18 20:26:52

Underbart Sofia! Vilken livsglädje, energi, kropp, knopp och själ du har! Önskar dig och din familj en härlig midsommar tillsammans. Stanna upp och njut, även om det innebär att kolla upp mot himlen och att ansiktet blir alldeles härligt blött av regn =) /Ina

Postat av: Jenny

Publicerad 2015-06-18 21:38:43

❤️❤️❤️ Glad midsommar!

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-06-19 08:49:51

Glad midsommar finaste ni!! ♥

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-06-23 22:19:49

Glad midsommar! Kram från Nettan på Nova Lund💜💜💜

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela